уторак, 25. август 2015.

Back to school - Malo drugačiji , by Katarina...

Pozdrav svima!
Jao, ja ne mogu da vjerujem da škola počinje za par dana, a ovo ljeto je, ako mene pitate, prošlo
PRE BR ZO! Ne znam da li sam čudak, ali imam sveščicu u kojoj pišem šta se sve dešavalo u kom mjesecu, i kada pravim rezime ovog ljeta, bilo je poprilično zanimljivo :)

Međutim, na našu i vašu veeeliku žalost, moramo da se pomirimo sa činjenicom da je škola tu iza ćoška......Znam, i meni se raspoloženje odjednom smračilo, ali ne možemo da kažemo da je baš toliko  ne volimo, jer ako ništa drugo, vidjećemo naše drugove opet, imaćemo priliku da svima pokažemo kombinacije koje smo smislili, a i to je prilika za nekakav novi početak.

Vjerujem da, ukoliko ste čačkali po youtubeu ili različitim blogovima pronašli mnoge korisne Back to school ideje vezane za organizaciju radnog stola, obaveza, kupovine pribora, garderobe, ali ovaj post neće biti takvog karaktera :)

Pišem ovaj post ( slušajući Dunju Jeličić-Zar me je tako teško voleti, koja je btw razvalila pjesmu), da bi sa vama podijelila mišljenje o prvom danu škole, o tome kako biti samouvjeren, kako se izboriti sa siledžijama, kako biti motivisan za učenje, i da sa vama podjelim neke od mojih stavova kad je škola u pitanju.

1. Prvi dan škole

Ukoliko i ti kao i ja sad krećeš u novu školu, najbitnije je da impresioniraš nastavnike odmah prvog dana. Kod njih prvi utisak najbitniji tj. kakva si bila prvog dana, takvu će te i pamtiti, ukoliko im ne prirediš neka malo drugačija iznenađenja kasnije hehe. Dakle, obuci se pristojno, bez crop topa, šorca ili pocjepanih farmerki, vjeruj mi upašćeš im u oči i uvijek će te smatrati  pristojnom i fino vaspitanom. Što se društva tiče, nemoj da imaš predrasude. Vrijeme će ti razabrati prijatelje, a na tebi je da budeš nasmijana, društvena i puna pozitivne energije.

2. Samouvjerenost

Na ovu temu se može napisati čitav, ni malo kratak post (u koliko biste možda to i željeli napišite mi u kometarima). Dakle, prvi utisak je veoma bitan i kod mnogih ljudi je često i presudan. Baš zato, tvoj mora biti uvjerljiv. Glasan govor, iskren smijeh, čvrst stav, opuštenost i pozitivnost su magičan napitak. Međutim, to ne dolazi preko noći. već proizilazi iz toga da ste svjesni svojih, ne samo  vrelina, već i mana, svojih dosadašnjih uspjeha, da ste svjesni vremena i truda kojeg ste ulagali u sebe, i da imate cilj kojem težite. Tek tada vas tuđi komentari neće dodirivati, jer ćete biti svjesni svojih vrijednosti i samim tim daleko iznad tih koji vas zadirkivaju.



3. Bully

Svi smo mi u jednom periodu našeg života preživljavali nasilje od strane vršnjaka, a na žalost mnogima je to jedina asocijacija na osnovnu školu, srednju, vrtić.... Međutim, danas, u vrijeme Interneta, na sve strane se mogu pročitati veoma interesantni pedagoški članci na ovu temu. Teško je sve to sumirati u jedan pasus, ali neki moj zaključak je da, ukoliko ste nekome dozolili da vas maltretira jednom, dali ste mu pozivnicu da dođe i drugi put. Dakle, ukoliko ste nasilje jednom "dozvolili", nasilnici će vas smatrati lakom metom i maltretiraće vas opet. Najbitnije je da zauzmete čvrst stav i da ih ignorišete, a ukoliko vidite da vam to ne ide od ruke, probajte da im uzvratite, jednom, samo jednom sarkastičnom rečenicom, jer sa vikanjem i plakanjem možete dobiti samo kontraefekat. Mada, ako niste baš dični u tome, nema ništa loše u tom  da se posavjetujete sa pedagogom, a najprije roditeljima!

4. Motivacija za učenje

Nema ništa teže nego u onim hladnim, kišnim, lijenim danima naći motivaciju za učenje, pored toliko epizoda i sezona koje treba pogledati. Ali, opet potoji toliko načina da se motivišemo da konačno sjednemo za radni sto i započnemo učenje, blaaa. Na primjer, reci samoj sebi da ćeš, ukoliko dobiješ 5 iz istorije, kupiti sebi onu majčicu koju si dugo gledala, ili da ćeš samu sebe izvest na palačinke.Ili moža da  po cijeloj kući zalijepiš papire na kojima će pisati " IDI UČI", koji će te na kraju izluditi i probuditi u tebi osjećaj griže savjesti. Uspjeva, vjerujte mi. Mada, sve je to privremeno ukoliko u tvojoj  glavi nije to da učiš samo za sebe, za svoju budućnost, svoju reputaciju, za svoj novac. I tek kada ukapiraš da je to zapravo bitno, bićeš motivisana za učenje. Takođe, malo takmičarskog duha nije na odmet :)

***
U koliko vam se ovakva vrsta Back to school dopala, komentarišite dole i zapratite blog, uzvraćamo. :) Rado ću uraditi tipičan Back to school, ako budete tražili.

K&M





1 коментар:

  1. Svida mi se ovakav tip posta :)
    Ja idem na faks, prva sam godina, pa je i kod mene sada malo problem drustvo, no naci cu vec nekoga :)
    Ja vas blog vec pratim :) <3

    Pogledaj moj blog ako zelis :)

    http://myfirsttextvm.blogspot.com/?m=1

    ОдговориИзбриши